הכנת דירה לקראת מעבר

יש הסבורים כי מעבר דירה מתחיל ברגע שבו אנשי חברת ההובלה שנבחרה דופקים בדלת. אלא שהחושבים כך טועים, מה שעלול להביא לבזבוז ניכר של כספים, ולמאמצים מיותרים בהתמודדות עם הבלאגן שנוצר. כל מי שעבר דירה, יוכל להעיד שהובלה יעילה ומוצלחת חייבת להתחיל אפילו מספר חודשים לפני המועד המשוער שלה.

צעד ראשון: בחירת חברת הובלות איכותית

ההחלטה החשובה הראשונה שחייבים לקבל לפני מעבר הדירה היא על הגורם המקצועי שיבצע זאת בפועל. וכן, זה גורם שצריך להיות מקצועי, ובעל ניסיון רב שנים בתחום: כל ה"קומבינות" הישראליות, של שימוש בטנדר הקטן של החברים, או של העברת חלק מצוצמם של פריטים באינספור גיחות לבית, מוכיח עצמו, פעם אחר פעם, כפתרון מסורבל, איטי, וכזה שרחוק מלהיות בטוח.

כדי להבטיח שההובלה תהיה בטוחה ומהירה, חשוב לתת את הדעת על בחירת חברת הובלות מהשורה הראשונה, אשר גם תתאים, כמו כפפה ליד, למאפיינים הספציפיים של ההובלה. תחום ההובלות נחשב כיום לרחב בכל קנה מידה, וכולל מספר התמחויות מרכזיות. כך, למשל, לא כל חברה יכולה לבצע, באותה מקצועיות, הובלות קטנות וגדולות, ולא כל חברה יכולה להיעזר במנוף, דוגמא נוספת, להובלת רהיטים או פסנתרים. כשבוחנים את תחומי הפעילות של החברה, ושמשוחחים עם אנשיה, ניתן להתקרב לעבר ההחלטה המושכלת.

השאיפה: הצעה אטרקטיבית ומשתלמת

כשנעזרים בשירותיה של חברת הובלות, יודעים שהדבר יעלה לנו כמה מאות שקלים. הגם שהסכום הספציפי תלוי במשתנים דוגמת המרחק שבין הערים, נפח ההובלה הכולל, הציוד בו נעשה שימוש ושירותי ההובלה הנלווים, יש חשיבות גם למדיניות של חברת ההובלות עצמה. בתחום ניתן למצוא פערי מחירים של עשרות אחוזים, אפילו ביחס לאותה הובלה, ולכן חשוב להשקיע את המאמצים המינימליים שבסקירת מספר הצעות מחיר, ובחירה בזו המשתלמת ביותר.

הכנת הפריטים (ובני הבית) להובלה

בסופו של יום, חשוב לזכור כי מעבר הדירה לא מסתיים ברגע שבו משאית ההובלה עמוסת הפריטים, מודרכת על ידי GPS, מגיעה לכתובת החדשה. למעשה, רבים יעידו כי בכך המשימה רק מתחילה: נדרש לארגן את הבית הלכה למעשה, וזאת על מנת לחזור לשגרת חיים נורמלית מוקדם ככל האפשר.

המפתח לחזרה מהירה לשגרה מתחיל – ושוב אנחנו חוזרים מעט במנהרת הזמן – בימים שלפני ההובלה. חשוב מאד לארגן את הפריטים בארגזים ייעודיים, בין השאר על פי סוג החפצים שבהםאו החדר אליו הם מיועדים, ולרשום באופן ברור את המידע הזה. עקב העובדה כי אריזה לא נכונה עלולה להיות מסוכנת לפריטים, יש להצטייד בחומרי אריזה מתקדמים, דוגמת ניירות בועות, להגנה על תכולת הארגז. ואגב, חברות הובלה מסוימות מאפשרות גם סיוע בחלק זה של ההובלה, תמורת תוספת תשלום.

בימים שלפני ההובלה, מומלץ מאד גם למצוא פתרונות לבני המשפחה, או אפילו בעלי החיים, שרצוי שלא יקחו חלק בתהליך: הדבר עלול להפחיד אותם, או לכל הפחות לשעמם אותם. סידור אצל קרובי משפחה או חברים יכול להיות יעיל בהחלט.

השלבים הבירוקרטיים החשובים

החלק האחרון בהכנות לקראת מעבר דירה נוגע לכל אותם גורמים שצריכים לדעת, בסופו של יום, על השינוי המשמעותי הזה, ביניהם:

  • הרשויות המקומיות – בעיקר מבחינת הארנונה.
  • חברות החשמל, המים או הגז.
  • נותני שירותים – לדוגמא, חברות טלוויזיה או אינטרנט.
  • משרד הפנים – באמצעות שינוי הפרטים האישיים בתעודת הזהות.

היות והליך היידוע שלהם נמשך מספר ימים, מומלץ להתחיל אותו מוקדם ככל האפשר, אפילו לפני מועד ההובלה עצמו.