עוברים דירה? אילו אנשי המקצוע שתצטרכו – הסבר מלא

אין ספק, שמעבר דירה הוא חוויה מרגשת אך גם מלחיצה, שכולנו עוברים לפחות פעם אחת בחיינו. זו משימה גדולה שכרוכה בהרבה תכנון, אריזה של ציוד (והרכבתו בדירה החדשה), מאמצים פיזיים בלתי מבוטלים וגם ענייני בטיחות שונים. במילים אחרות, זו עבודה לא קלה, ויש דברים מסוימים שחייבים לקחת בחשבון לפני שעוברים. 

מיהם אנשי המקצוע שנצטרך במהלך מעבר דירה?

לא בטוחים מיהם אנשי המקצוע הנדרשים עבור הובלת הדירה או אולי אפילו המשרד שלכם? ובכן, אנשי המקצוע שתצטרכו יהיו תלויים בסוג הציוד שלכם, בסוג הגישה לבניין, האם יש בבניין מעלית ועוד. נעבור על כמה מהם, הנה מספר בעלי מקצוע שנצטרך להסתייע בהם בשביל לעבור דירה כמו שצריך:

  • חברת הובלות – מובילים מטפלים לא רק בהובלה עצמה, אלא גם באריזה של ציוד והמיגון שלו, כמו גם הרכבתו במען החדש.
  • חברת מנופים – במקרים של הובלות כבדות או הובלות לבניינים ללא מעלית, חברת ההובלות בד"כ תשכור סיוע חיצוני צד ג' מאת חברת מנופים, במות הרמה וכו'.
  • אנשי מקצוע – החל מנגרים להרכבת רהיטים, דרך חשמלאים וכלה באינסטלטורים, לא חסרים אנשי מקצוע הנדרשים במהלך ולאחר הובלת דירה.

מה חובה להביא בחשבון לפני המעבר? – הכנות ותשתיות

בין אם אתם עתידים לעבור לדירה ישנה או חדשה, ישנם כמה וכמה דברים שצריך לוודא שהם אכן מוכנים בדירה טרם ההגעה אליה. לכן, חשוב להבין אילו אנשי מקצוע נדרשים עבור עבודות הכנה השונות. למשל, לעיתים דרושים חשמלאים עבור הכנת תשתיות חשמל, בעוד שבמקרים אחרים צריך שרברבים להכנת תשתיות צנרת, התקנת כלים סניטריים שונים ועוד.  

  1. החשמל בבית – חשוב לוודא שהכול תקין ומוכן, כולל מכשירים חשמליים מובנים למיניהם. למשל, אם יש בדירה תנור מובנה או מדיח כלים, יש לוודא שאלו מחוברים נכון לתשתיות החשמל.
  2. מים וגז – יש לבדוק את צינור המים הראשי של הדירה וכן לוודא כי כלל הצנרת עובדת בדירה שאתם עתידים להיכנס לגור בה. כמו כן, חשוב לבדוק מתי בפעם האחרונה בוצעה בדיקת תקינות גז בדירה, מכיוון שהחוק בישראל מחייב לבצע בדיקות תקופתיות.
  3. רהיטים וציוד – מומלץ מאוד לאתר חברת הובלות אשר עוסקת גם בתחום של אריזה ופריקת ציוד, כולל פריקת רהיטים המצריכה גם את הרכבתם בדירה החדשה.

מה לבדוק לפני הזמנת אנשי מקצוע למעבר דירה?

צריכים חשמלאים? אולי אינסטלטורים או בכלל טכנאי גז? כך או כך, חשוב מאוד לוודא שאתם מזמינים אנשי מקצוע אשר פועלים עם רישיון עבודה כחוק. החוק בישראל אינו מאפשר לכל אדם להתעסק עם תשתיות הגז, החשמל או האינסטלציה, ואם אתם מזמינים אנשי מקצוע ללא רישיון ממשרד העבודה, אתם למעשה שותפים לדבר עבירה על החוק. לכן, כאשר מסתייעים באנשי המקצוע השונים הנדרשים למעבר, בשלב הראשון חשוב לבדוק את רישיון עבודתם – רישיון הפעלת מנוף הובלות, רישיון עבודות חשמל וכן הלאה.

לסיכום, מה חובה לבדוק לפני הזמנת מובילים?

בסופו של דבר, מעבר דירה זו חתיכת עבודה גדולה, אין על זה ויכוח. חשוב, באופן כללי, לתכנן מראש כל צעד וצעד בתהליך על מנת לצלוח אותו כמו שצריך ועם מינימום נזקים, ציוד שהולך לאיבוד ושאר צרות מיותרות. לכן, ההמלצה הכי חשובה שאנחנו רוצים להשאיר אתכם איתה היא – לשכור מובילים עם אחריות. אחריות משמע קבלת פיצויים במקרה של שבירת חפצים ונזק בציוד, ככה שחשוב לוודא שאתם מכוסים מהבחינה הזאת.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*