איך לבחור רכב מסחרי להשכרה?

צריכים להשכיר רכב? מתלבטים לגבי הסוג? השכרת רכבים הפכה לתחום נפוץ בשנים האחרונות ומהווה פתרון יעיל עבור לא מעט נהגים בארץ.

הרכב המסחרי מהווה שם כולל עבור סוגי רכבים המשמשים להובלת סחורות, או עבור כמות של יותר מעשרה נוסעים. השימוש בו יכול להיות חד פעמי, כמו למשל מעבר דירה, או לחילופין שימוש יום-יומי עבור עסק של חברת שליחויות – זאת להבדיל מהרכב הפרטי, שאינו יכול לספק מענה על כל הצרכים שלנו.

קיימים סוגים רבים של רכבים מסחריים, אך לא כדאי ללכת לאיבוד בין כל הדגמים. איך לבחור רכב מסחרי להשכרה? כל הפרטים במאמר –

מתי עדיף להשכיר רכב מסחרי?

חשוב להבין מהם הצרכים הנדרשים בטרם בחירת סוג הרכב להשכרה. רוצים להשכיר רכב מסחרי? אלו הסיבות הנפוצות והכדאיות ביותר –

  • יציאה לטיולים משפחתיים
  • הסעות עבור אירועים (למשל – חתונה, אירועי חברה, בר-מצווה, נופש משפחתי רחב ועוד)
  • מעבר דירה
  • שליחויות סחורה בין עסקים

האם להשכיר רכב מסחרי? או לרכוש?

מדובר בהתלבטות לא פשוטה שניתן לפתור בהתאם לצרכים שלכם / צרכי העסק. לא מעט אנשים שוכרים רכב מסחרי מכמה סיבות:

  • עוברים דירה? חברת ההובלות הבריזה ברגע האחרון? באפשרותכם לשכור רכב מסחרי על מנת להימנע מעיכובים מיותרים בעת מעבר הדירה.
  • האם לרכוש רכב מסחרי? בשל עלויות רבות בעניין תיקונים, תחזוקה שוטפת וביטוחים, לא מעט פנו לשכירות רכב מסחרי על מנת להימנע מהוצאות שניתן להימנע מהן ובמצבים מסויימים.
  • הרכב המסחרי של העסק מושבת? בין אם כתוצאה מבעיות מכאניות או כתוצאה מתאונה, קיימת אפשרות לשכור רכב מסחרי לטווח ארוך ולטווח קצר, על מנת למנוע עד כמה שניתן פגיעה בעבודה השוטפת.
  • במידה ויש צורך באופן חד פעמי לרכב מסחרי, בין אם זה עסק או באופן פרטי. כך למשל ניתן לחשוב על עסק של הובלות קטנות שלפתע נכנסה לו הובלה גדולה, הרי שיבחר באופציה של השכרת משאית לצורך ההובלה הספציפית הזו.

הבנת הצורך: מהן הסיבות לבחירה בהשכרת רכב מסחרי?

אחד הדברים החשובים והנחוצים ביותר, הינו הבנת הצורך שיש ברכב מסחרי – האם המטרה היא הסעת אנשים? העמסת מטען קל / כבד? האם יהיו לרכב נסיעות ארוכות? או שמא נסיעות קצרות? האם הצרכים שלנו קשיחים? או שקיימת גמישות עבודה?

אלו הן שאלות שנועדו לסייע ולמקד אתכם יותר בצרכים הנדרשים. כמו כן, מומלץ להיוועץ באיש מקצוע שיסייע לכם בבחירת הרכב הנכון והטוב ביותר עבורכם ויתן את המענה הטוב ביותר על הצרכים שלכם בצורה מיטבית.

חשוב שתשימו לב לדברים הבאים לפני השכרת רכב מסחרי

בשונה מכלי רכב רגילים, לרכב המסחרי יש סוג רישיון נהיגה מסויים. לכן, לפני בחירת הרכב, בידקו האם סוג הרישיון שבבעלותכם תואם את סוג הרכב שבחרתם.

היכן יהיו מרבית הנסיעות שלכם? שימו לב שצריכת הדלק של הרכב מתאימה לתקציב שהגדרתם. כך למשל, ההבדל משמעותי בין נסיעה ממודיעין לתל-אביב, לבין נסיעה מירושלים לים המלח. ברכבים המסחריים קיימים הבדלים ברמת אבזור הבטיחות – לכן מומלץ לשים לב ולתת דגש בעניין אביזרי הבטיחות ברכב, ואף להגדיל ולבדוק שמה שיש – כבר עומד בקריטריונים של בעל העסק ומי שאמור לנסוע בו.

חשוב להבין שיש סוגים רבים לרכבים מסחריים, וכל אחד מהם יכול להתאים יותר או פחות לסוג השימוש שאליו כיוונתם. לכן יש לבצע מחקר מקדים לפני שבוחרים את הרכב, להתייעץ עם אנשי מקצוע בנוסף למידע המצוי באינטרנט ולקבל החלטה חכמה שנבדקה בקפידה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*