הכנות למעבר דירה

מעבר דירה הוא פרויקט מתיש שרובנו ממשלא ששים לעבור. על מנת לנסות להדחיק את כל הכאב ראש והסידורים שהמעבר דורש, אנחנו בדרך כלל מוצאים את עצמנו דוחים הכל לרגע האחרון, ואז באמת מרגישים בלגן שלם. אם נתכונן למעבר בשלבים ונבצע אותו בצורה מסודרת, אולי השד יהיה קצת פחות נורא, או לפחות קצת יותר מסודר.

שלב ראשון – תכנון זמנים

על מנת שמעבר הדירה יעבור בצורה חלקה וללא תקלות, כדאי קודם כל לתכנן את לוח הזמנים של המעבר. מיותר אולי לציין שאת תאריך הכניסה לדירה החדשה יש לתאם עם תאריך היציאה מהדירה הנוכחית, כך שלא תמצאו את עצמכם מחוסרי קורת גג, אפילו ללילה אחד, זוהי אי נוחות מיותרת ומטרידה בתקופה שכזו.

עוד כדאי להבטיח מרווח זמן מסוים שישאיר לכם אפשרות להתכונן כראוי למעבר – וודאו כי הדירה פנויה מספר ימים לפני שאתם אמורים להיכנס אליה, על מנת שתוכלו להגיע אליה בנחת ולדאוג לניקיון יסודי כל עוד הדירה ריקה לחלוטין.

את התיאום עם חברת ההובלות יש לבצע כשבועיים מראש אך לדאוג לוודא את הגעתם מספר ימים קודם לכן. דאגו לתאם איתם למועד שבו אתם יודעים שכבר תוכלו לנקות ולהכין את הדירה לקבלת החפצים שלכם.

שלב שני – אריזות

גם את שלב האריזות כדאי לתכנן, גם אם בצורה כללית. תמיד תוכלו לדחוף את הכל לארגזים או שקיות, אבל מעט חשיבה מקדימה תוכל להקל עליכם את שלב הפריקה וגם את השלב שעד המעבר עצמו.

רובנו עוברים דירה תוך כדי שגרה עמוסה, וצריכים לדאוג שהמעבר יפריע לשגרה כמה שפחות. לגבי שלב האריזות הדעות חלוקות. צד אחד של המתרס גורס כי יש להתחיל לארוז כמה שיותר זמן מראש, ראשית את החפצים שכמעט ואינם בשימוש, ולהשאיר לסוף את מה שמשמש אותנו מדי יום (וכאן החשיבה המקדימה תעזור לא להיתקע בלי כפיות, למשל, כשכולן כבר ארוזות אי שם באחד הארגזים).

המתנגדים לשיטה זו טוענים שהם אינם מעוניינים לחיות ימים או שבועות בבית 'על גלגלים', מלא בארגזי קרטון, וכי הם מעדיפים להתחיל לארוז ממש לקראת המעבר. המלצה שלנו – קחו בחשבון שבכל מקרה האריזה תדרוש מכם מספר ימים לפחות, בהתאם למידת הפניות שלכם. אל תוותרו על סימון ארגזים כדי שבמקרה הצורך תוכלו להבין בקלות מה נמצא איפה, והשתדלו לשמור על סבלנות – זה מעיק אבל אוטוטו זה ייגמר.

שלב שלישי – שלב הביורוקרטיה

לשמחתנו, ישנם תחומים בחיים בהם הביורוקרטיה כבר לא כל כך מסובכת כמו בעבר, ומעבר דירה הינו אחד מהם. יש המון דברים לדאוג להם, אבל רובם יכולים להיעשות מאוד בקלות. העברת מנויים למשל, של אינטרנט, טלפון, כבלים וכו – מתבצעת בקלות רבה, אצל רבים מהספקים מהיום למחר, ופעמים רבות מביאה עמה גם הטבות וצ'ופרים.

את שינוי הכתובת אפשר לעשות בנחת ובלי לחץ עם שירות עקוב אחרי של רשות הדואר, שמבטיח לכם מספר חודשים של העברת דואר אוטומטית, בהם תוכלו ליצור קשר עם כל הרשויות ולעדכן בכתובתכם החדשה. שלב היציאה מהדירה הוא גם הרגע לסגור סופית את כל החשבונות ולוודא ששום דבר לא נשאר רשום על שמכם, ושקיבלתם חזרה בטחונות מבעל הדירה הנוכחית, אם ישנם כאלו.