צ'ק ליסט להעברת דירה    

צקליסט מעבר דירה - 123 הובלות

אז אתם כבר מוכנים למעבר הדירה אך האם הכנתם רשימה שתתכלל את כל המעבר? לפני שאתם מתחילים להתמקם בדירה החדשה שלכם עליכם לוודא מספר נקודות משמעותיות וסידורים הכרחיים לפני מעבר הדירה.

מעבר דירה היא פעולה מסובכת שדרושת סידור הליך מול ספקים ונותני שירות שונים. אל מצב זה מתווסף לחץ רב מהמעבר – מעבר לחששות הטבעיים משינוי מקום מגורים ישנם חששות שקשורים לדירה החדשה ולשאלות שעולות מהמעבר. שימו לב שבין כל הארגונים השונים והאריזות הסיטואציה הלחוצה עלולה להוביל לשכחה של פעולות הכרחיות למעבר הדירה. אך אל דאגה, ארגנו עבורכם רשימה למעבר דירה:

  1. כאמור, מעבר דירה היא פעולה מסובכת שדורשת המון זמן ותשומת לב. על כן, בחודשים שקודמים למעבר רצוי לקבוע מועד אופטימלי שמסתדר לכם הכי טוב ליום המעבר ולקבוע דברים סביבו כאילוץ החשוב ביותר בלו"ז.
  2. בצעו סקר שוק בין חברות ההובלה השונות. שימו לב שחשוב לקבוע הרבה זמן מראש שכן בחודשי הקיץ שעמוסים במעברי דירה קשה להשיג מובילים וחשוב שלא תישארו בלי סידור!
  3. סידור הניירת: מגורים בדירה כרוכים ברכישה של שירותים רבים בשלב הראשון רכזו את כל החשבונות והספקים שלכם במקום אחד. במידה ואתם מעוניינים להתנתק מהשירות סדרו זאת מראש ליום המעבר כך שלא תשלמו על ימים מיותרים. במידה אתם מעוניינים להמשיך לקבל את השירותים או שאתם חייבים (כמו חשמל ומים), בררו עם הספקים השונים כיצד מתבצעת פרוצדורת ניוד החשבון לכתובת אחרת ותאמו זאת איתם.  אתם תרצו להימנע ממצב בו החשבונות בבית הישן נותרים על שמכם ואתם צוברים חוב.

מספר שירותים שאסור לשכוח:

חשמל – בדקו מול חברת החשמל איך מניידים את החשבון וכיצד מזדכים על חוב העבר (ככל שקיים).

מים – בררו מול חברת המים על חוב עבר וניידו את החשבון. שימו לב שחברת המים משתנה בין עיר לעיר ולכן אם אתם עוברים עיר ככל הנראה שתצטרכו להתחבר לחברה אחרת.

ארנונה – ודאו שלא נורו חובות על שמכם בארנונה (שצוברים חובות) וקבלו זיכוי על תשלומים שביצעתם בעבור חודשים בהם לא תתגוררו בבית. לדוגמה, אם בינואר שילמתם ארנונה שנתית ואילו אתם עוברים ב-31.8, אתם זכאים להחזר על ספטמבר עד דצמבר שיכול להיות שווה כמה אלפי שקלים. ודאו עם כל עירייה את מדיניות הארנונה המקומית.

גז – כל בניין או בית מגורים מחובר לגז באופן אחר. יש כאלה שמנהלים חשבון אישי ויש כאלה שמנהלים חשבון של הבניין כולו. ודאו שאתם לא מצויים בחוב ופעלו לעשות סקר שוק ולמצוא ספק גז מתאים.

אינטרנט – ודאו מה רוחב הפס שכל ספק אינטרנט מציע בכל אזור, והחליטו האם להמשיך עם הספק הקודם או לעבור לספק אחר בהתאם למהירות הגלישה וטיב השירות המוצע על ידו.  

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*