השיטה הנכונה של אריזה מוצלחת

אם החלטתם שאתם עוברים דירה או משרד, מצאתם מקום שמתאים לכם, סגרתם מועד עם חברת הובלה לאחר שבדקתם היטב את ההמלצות עליה ועכשיו נשאר לכם לארוז. משימה לא פשוטה אך בהחלט ברת ביצוע וכדאי להתכונן אליה היטב. חשוב לדעת את השיטה הנכונה של אריזה מוצלחת כדי שכל המוצרים הביתיים הן הרגילים והן השבירים יגיעו בשלום לבית או למשרד החדש. בשלב הראשון ממיינים את המוצרים השונים ומחליטים מה מהם יעבור לבית החדש ומה יימכר, ייזרק או ייתרם. כך מבצעים הובלה רק עבור הפריטים הנחוצים ומתפטרים בדברים שנמצאים שנים ללא שימוש.

לפני שמתחילים לארוז יש להצטייד בציוד המתאים לאריזה. חפשו בסביבתם הקרובה קרטונים נקיים ויציבים. בדרך כלל הקרטונים של משלוחי מהסופר הם טובים לצורך כך. כך גם הקרטונים של בתי מרקחת טובים לצרכי אריזה. רכשו גליל של ניילון פצפצים, ניילון נצמד גדול, ניירות משי או השאירו בבית עיתונים ישנים, שקיות אשפה גדולות, טושים בכמה צבעים ומספר גלילים של נייר דבק מאסיבי גדול. לשימוש קל יותר אפשר לקנות מכשיר ייעודי לנייר הדבק להדבקה ולחיתוך. מי שבסופו של דבר החליט לא למכור את ביתו כיוון שהוא קיבל הלוואה באופציה של משכנתא הפוכה כלל פטור מכל מלאכת האריזה כיוון שהוא נותר בביתו.

השיטה המיטבית של אריזה מוצלחת

ראשית יש לקבוע צבע לכל חדר, כל קרטון ששייך לאותו החדר יסומן בצבע זה בעזרת טוש סימון כך יהיה קל יותר למובילים ולכם לפזר את הארגזים ישר לחדרים הנכונים בתום הליך ההובלה. את בגדי התלייה, חליפות ושמלות רצוי לאגוד מספר קולבים יחד ולעטוף, להלביש מעליהם שקיות אשפה גדולות. כך גם אפשר להעביר אותם לאחר אריזה מוצלחת ולשמור על כך שלא יתקמטו.

ספרים רצוי לחלק לכמה ארגזים ולמלא בחפצים נוספים לא כבדים כדי לשמור על משקל מאוזן בין הקרטונים. המטרה היא שהם  לא יהיו כבדים מדיי עבור המובילים, לדוגמה חצי קרטון ספרים ובמקום שנותר כריות או בובות פרווה.

אריזה מוצלחת של חפצים שבירים כמו תמונות, חפצי נוי ואת כלי המטבח השבירים יש לעטוף בניירות משי או בעיתונים באריזה כפולה ולהניח בעדינות אחד אחד בארגז מאסיבי, עם הפרדה ביניהם. על הקרטונים של החפצים השבירים יש לרשום בגדול "שביר". חפצים כמו קריסטלים ומוצרי חשמל כמו מכשירי טלוויזיה וקונסולות משחק רצוי גם לעטוף בניילון פצפצים ואם יש אפשרות להעביר לבד ובעדינות.

את הבגדים אפשר לארוז במזוודות כדי לנצל את המקום ולא להעביר מזוודות ריקות, כדאי לציין לאיזה עונה הבגדים לסידור מהיר וקל יותר של הארונות. רהיטי עץ כדאי לעטוף בניילון נצמד כדי שלא ישרטו בעת המעבר.

בתום אריזה מוצלחת כדאי להשאיר קרטון אחד פתוח ליום המעבר, כדי לאסוף לתוכו את כל הפריטים שעדיין מסתובבים בבית ביום ההובלה כמו בגדים שלבשו יום קודם, ספרים בודדים ועוד.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*