סקר שוק מקדים לבחירת חברת הובלות

מעבר דירה, כולנו יודעים, הוא כאב ראש לא קטן. שבוע- שבועיים לפחות שהבית (הישן ואחריו החדש) על גלגלים, וכל כך הרבה דאגות ודברים לסדר… אם יש משהו שעובר לכולנו בראש לקראת מעבר דירה זה – רק ששום דבר לא ישתבש! אחד הדברים החשובים שכדאי שלא ישתבשו הוא ההובלה.

הובלת הציוד שלכם יכולה להיות עניין יעיל ומוצלח שיעבור חלק ובמהירות וישאיר אתכם עם תחושת הקלה עצומה. מצד שני, זו גם יכולה להיות חוויה מורטת עצבים, בה המובילים יכולים לאחר או לא להגיע בכלל, להזיק לציוד שלכם או לאבד חלקים ממנו, לדרוש מחירים מופקעים ועוד שפע של תרחישי אימה.

איך דואגים שההובלה תתבצע כמו שצריך ולא כמו בסיוטים הגדולים ביותר שלכם? – בוחרים נכון. ואיך יודעים באיזו חברה לבחור? לשם כך עליכם לעשות סקר שוק מקיף ויסודי, ולא להתעצל. ההשקעה של היום תחסוך כל כך הרבה ביום המעבר.

איך למצוא חברת הובלות טובה?

  1. דרך חברים – אין כמו המלצות מפה לאוזן, שאלו חברים, מכרים ובני משפחה שעברו לאחרונה דירה וקבלו מהם חוות דעת על חברת ההובלות בה נעזרו. יהיה נפלא לשמוע חוות דעת טובה, אך יהיה כדאי גם לדעת ממי להתרחק.
  2. דרך האינטרנט – בקלות מאוד רבה היום אפשר למצוא חברות הובלה רבות באינטרט. נסו לשים לב איך נראה האתר, כמה שנים החברה קיימת ואם יצא לכם לשמוע עליה. חפשו חברות עם ניסיון ומוניטין, לעיתים גם תוכלו למצוא באינטרנט המלצות גולשים.
  3. דרך היחס והרצינות של החברה עצמה – גיבשתם איזושהי רשימה של חברות שנראות לכם? זה הזמן להעמיד אותן למבחן של ממש. מעבר לשאלת המחיר שאותה כמובן יש לשאול ולקחת בחשבון, שימו לב כיצד מתנהלת השיחה עם נציג החברה – האם הוא סבלני ואדיב? האם הוא נותן לכם לדבר ולהביע את צרכיכם ורצונותיכם או רק מציב בפניכם את תנאיו? דרך הפעולה של חברה מתחילה כבר בשלב השיחה הטלפונית עם הלקוח, היו ערים לאופן ההתנהלות מולכם.

שימו לב לפרטים הקטנים

מחיר של הובלה נקבע על פי הרבה פרטים:

  • מועד ההובלה – עונת הקיץ היא עונת השיא לכן יקרה יותר. סוף השבוע גם הוא יקר יותר
  • הציוד – כמות הציוד שיש להעביר וסוג הציוד
  • מאיפה לאן – המרחק, הקומה, יש/אין מעלית וכדומה
  • דרישות העברה מיוחדות – כמו פירוק או הרכבה וכדומה

זיהוי מהיר וודאי של חברת הובלה רצינית ואמינה יכול להתבצע כבר בשיחת הטלפון, אם כל הקריטריונים הנ"ל נבדקים מולכם ומוצגים בפניכם כגורמים שעשויים להשפיע על המחיר. לא חסרות חברות שינסו לרמות אתכם, ייציגו בפניכם מחיר וביום ההובלה עצמו, כשכבר לא תהיה לכם ברירה, פתאום יכניסו את כל הגורמים הללו, אותם לא הזכירו מראש.

התרחיש המוצלח ביותר הוא של חברה אשר שולחת נציג אליכם הביתה, כשהוא רואה במו עיניו מהו היקף הציוד שיש להוביל, אם יש צורך בפירוק/ הרכבה של רהיטים מסוימים ועוד. סמכו על תחושת הבטן שלכם ועל הרצינות שמשדרת לכם החברה אליה פניתם החל מרגע ההתקשרות הראשון. כל פרט קטן יכול להעיד על ההמשך, אל תהססו לבקש את כל מה שסוכם בכתב, ולשמור עותק אצלכם. ושיהיה מעבר קל ומוצלח.