השכרת רכב מסחרי להובלה

כשמדברים על השכרת רכב, רבים מעלים לנגד עיניהם תמונה של רכב פרטי, המשמש לטיול בארץ או בחו"ל, לנסיעת עסקים או אפילו לחתונה. אלא שלא כולם נותנים את הדעת על היבט אחר של ההשכרה, משמעותי לא פחות, והוא השכרת רכב מסחרי להובלה. למעשה, לא מעט אנשים יעידו כי זה היה המפתח העיקרי למעבר מוצלח של הדירה או העסק שלהם. הנה כל מה שחשוב לדעת על השירות הזה.

מאפייני השכרת רכב ליום ההובלה

העיקרון הבסיסי של השכרת רכב למטרת הובלה זהה, כמובן, למטרות אחרות של ההשכרה: האדם המשכיר מקבל מחברת ההובלה רכב מסחרי גדול, שיכול לשמש אותו למטרות דוגמת הובלת רהיטים או פריטים אחרים מדירה או ממשרד, העברה של מטענים וסחורות או אפילו הסעת נוסעים. ההשכרה, לכן, מאפיינת את המגזר הפרטי והעסקי כאחד.

בכל אחד מהמקרים, ברור שניתן לבחור במגוון רחב של רכבים מסחריים, שהמכנה המשותף ביניהם הוא שמשקלם עולה על 3,500 קילוגרם, שהמנוע חזק במיוחד ושמספר הנוסעים ברכב עשוי להגיע לתשעה. מצד שני, ניתן בהחלט לבחור בכלי רכב עם תכונות ייחודיות, דוגמת הובלה בקירור, נגררים או דלת להעמסת סחורות כבדות במיוחד.

מי יכול להשכיר רכב מסחרי?

השכרת רכב להובלה היא פיתרון יעיל במיוחד עבור אנשים שאין באמתחתם רכב, או לחילופין הרכב שלהם אינו גדול דיו על מנת להעביר חלק מהפריטים לכתובת החדשה. בנוסף על כך, ייכנסו לתמונה אנשים שאינם מעוניינים להתבסס על חברות הובלה חיצוניות, מסיבות שננתח בהמשך.

ומה באשר לדרישות הסף מהמשכירים? ובכן, התקנות בכל חברה הפועלת בתחום התחרותי של השכרת רכב ביחס למאפיינים הנדרשים מהמשכירים נוטות להיות שונות, אך בכל זאת ניתן למצוא מספר קווים כלליים. הנחת היסוד היא שאת ההשכרה יכולים לבצע רק נהגים בני 21 לפחות, המחזיקים ברישיון נהיגה תקף (לעיתים, נדרש פרק זמן מינימלי בו מחזיקים ברישיון). ברור, בהמשך לכך, שרישיון נהיגה רגיל לא יספיק כאשר מדובר ברכב שאינו פרטי. לכן, חובה שסוג הרכב שמשכירים יהיו מקביל לסוגים שניתן לנהוג בהם, על פי רישיון הנהיגה.

היתרונות של השכרת רכב להובלה

השכרת רכב להובלות כוללת בתוכה מספר מעלות עיקריות, שרבים יטענו שמעניקות לה יתרון משמעותי על פני האלטרנטיבה, והיא שימוש בשירותיה של חברת הובלות. ראשית, הובלת פריטים בדרך זו מציעה הרבה יותר גמישות. נכון, השכרת הרכב המסחרי כרוכה בתשלום, על פי יום או שעות, אך היא נחשבת לנוחה הרבה יותר לביצוע. לא נדרש לתאם יום ספציפי עם חברת ההובלה, ולא להיות כבולים ללוח הזמנים שלה, שנוטה להיות צפוץ במיוחד.

היבט אחר של השכרת רכב מסחרי להובלה נוגע לסוגיית האחריות. השכרה שכזו מאפשרת, פשוטו כמשמעו, להיות אדונים לגורלם של הפריטים המועברים. לא עוד סיפורים על מובילים שמבלי משים לב, או ברשלנות, הביאו לפגיעה ברהיטים, במכשירי חשמל או בחפצי אומנות יקרים.

ההיבט הכלכלי של ההשכרה

מחיר השכרת רכב להובלה שונה בהתאם למדיניות של חברת ההובלות, קבוצת ההשתייכות של הרכב, גודלו ומאפייני הנהג המשכיר. מחיר סטנדרטי נע בין כמה מאות שקלים ליום השכרה (ביצוע הובלה ספציפית), כאשר המחיר כולל בתוכו את הביטוח. חשוב לבחון את תנאי ההשכרה בכל אחד מהמקרים, בעיקר בכל הנוגע להתייחסות של ההסכם לנזקים הנגרמים לרכב, לחריגות בקילומטראז', להחזרה מאוחרת של הרכב וכיוצא בזה.