פירוק והרכבת רהיטים

במהלך מעבר דירה לרוב ניתקל בפירוק והרכה של ארונות, שולחנות, מיטה ועוד. כיום חברות ההובלות השתכללו ומציעות כחלק מהשירות גם פירוק יעיל ומקצועי של הרהיטים והרכבתם בבית הלקוח.

כמעט כל מי שעובר דירה נתקל בדילמה, האם לפרק לבד את הארון ואת המיטה, ואולי זה עלול לגרום להם נזק בלתי הפיך? יש הרבה אנשים שפשוט בוחרים למכור לדייר שנכנס במקומם את הרהיטים במחיר זול, העיקר לא להיכנס לתהליך של פירוק והרכבה.

כיום, ישנה אפשרות לבדוק עם חברת ההובלות אותה הזמנתם למעבר האם היא מעניקה גם שירות של פירוק והרכבה של רהיטים. נכון, מבחינתכם זה לא אידיאלי שאדם אחר יתעסק ברהיטים עליהם שילמתם ממיטב כספכם, אך אם אתם לא מספיק בטוחים ביכולתכם לעשות זאת, אולי כדאי שתתנו זאת לאדם שמבצע תהליך של פירוק והרכבת רהיטים כמעט בכל יום.

האם כדאי לתת לחברת ההובלה לפרק ולהרכיב את הרהיטים?

התשובה היא כן, לרוב. לא כל אחד יודע כיצד לפרק את הארון בצורה נכונה, או מה צריך לעשות כדי שהשידה והמיטה לא יתפרקו לנו בידיים. האנשים שעובדים בחברות ההובלות בדרך כלל נתקלים בהמון מקרים של פירוק והרכבת רהיטים וכמו שאומר הפתגם הידוע, אין חכם כבעל ניסיון.

יתרונות וחסרונות

היתרונות בפירוק והרכבה של רהיטים על ידי חברת ההובלה הם די ברורים. לא תצטרכו לעבוד קשה מדי, יגיעו אנשים שיפרקו את הארונות בביתכם וירכיבו אותם מחדש היכן שתגידו להם בביתכם החדש. החסרונות הם שלעיתים יכול להיות שהרהיט יינזק בתהליך הפירוק וההרכבה, ואין באפשרותכם לעשות דבר בנידון, מכיוון שלרוב כשתזמינו את שירות הפירוק וההרכבה, האחריות על הרהיטים תחול עליכם.

עם זאת, הסיכוי שמקרה כזה יקרה הוא די קלוש, מכיוון שבדרך כלל מדובר באנשי מקצוע שיודעים מה הם עושים והמקרים בהם רהיטים ניזוקים הם מעטים. כדאי לא לסמוך על מזלכם הטוב ולנסות למצוא חברה שאיתה התנסו חברים או מכרים שלכם, או כזו עליה שמעתם ביקורות מהללות.

מה זה כולל?

כשאנו מזמינים חברת הובלות לדירה בדרך כלל לוקחים בחשבון מספר פרמטרים לקביעת המחיר – מספר הארגזים, כמות הרהיטים, הקומה של הדירה, גישה לדירה, אם יש מעלית או אין, מרחק ההובלה ועוד. עם זאת, ניתן לשדרג את 'חבילת ההובלה' למגוון תחומים.

אם אין לכם זמן לארוז את הציוד או לפרק את הרהיטים, יש אפשרות להזמין זאת כחלק מהשירות. פירוק והרכבה של רהיטים אמנם יעלה מעט את המחיר, אך לעיתים עדיף לשלם קצת יותר מאשר להסב נזק לרהיטים שעלו לכם אלפי שקלים.

עשה זאת בעצמך? לא בהכרח

פירוק והרכבה של רהיטים יכול להיגמר באסון, בטח כשמדובר באנשים שלא עשו זאת בעצמם ואינם יודעים במה מדובר. אם אינכם יודעים מהי הדרך הנכונה לפרק את הרהיטים שברצונכם להוביל, כדאי שפשוט לא תעשו זאת.

רהיטים "רגישים" כמו ארונות, הם לא כל כך עמידים בפני פירוקים והרכבות רבים. ישנם ארונות אשר לאחר שני פירוקים לא חוזרים להיות אותם ארונות שהיו ומאוד קשה להרכיב אותם שוב. גם אם אתם מאמינים בלב שלם שיש ביכולתכם לעשות זאת, עצרו לרגע וחשבו האם באמת אתם מסוגלים לפרק את הרהיטים בצורה מקצועית, בכדי שלא ייגרם להם כל נזק.

אם בכל זאת החלטת להיות עצמאיים ולעשות את זה לבד, שימו לב שאתם עושים את הדבר הנכון, עובדים בנחת ובסבלנות, ובין היתר לא מאבדים את החלקים הקטנים שמרכיבים את הרהיט, אחרת לא תצליחו להרכיב אותו שוב בביתכם החדש.