מדריך קניית משאית לחברת הובלות

החלטתם לפתוח חברת הובלות? קבלו את ברכותינו! אין ספק שמדובר בעסק רווחי ומשתלם. אך כמו בכל עסק – חשוב לדאוג לסחורה שלכם, ובמקרה הזה הסחורה היא משאיות טובות ועדיף שיהיו ממגוון – כדי שתוכלו לבצע משימות שונות בחברת ההובלות שלכם. המשאיות הן הפנים של העסק, לכן כדאי שלא להתפשר על האיכות, הבטיחות והתקינות שלהן. במאמר שלפניכם נסייע לכם לבחור את המשאיות שיתאימו לעסק שלכם על פי הצרכים.

איפה מומלץ לקנות משאיות?

משאיות מומלץ לקנות מיבואנים רשמיים ולהימנע ככל הניתן מרכישה דרך סוחרים פרטיים ומגרשי משאיות. אם אתם מעוניינים לקנות משאיות יד שניה, זוהי בחירה משתלמת ובתנאי שמדובר במשאיות תקינות ומתוחזקות שגם מגיעות עם אחריות. כדי להבטיח לעצמכם רכישה מוצלחת, מומלץ לקנות משאיות יד שניה ממגרשים של חברות מוכרות עם ותק ומוניטין.

קניית משאית לחברת הובלה

לפני שקונים משאיות למכירה, חשוב להבין אילו סוגים של הובלות אתם מתכוונים לעשות, שכן ישנם משאיות למגוון של מטרות. אם אתם מעוניינים לבצע סוגים שונים של נסיעות כדי להרחיב את תחומי הפעילות שלכם, כדאי לבחור בלפחות שני סוגים של משאיות. אם אתם מעדיפים להתמחות בתחום מסוים – תוכלו לבחור סוג אחד, ולרכוש כמה ממנו. כמו כן, מלבד סוגי המשאיות, יש חשיבות למשקל המשאית שנע החל מ-2 טון למשימות פשוטות מאוד ועד למשאיות גדולות מאוד שיכולות לשאת משקלים של 12 ואפילו 15 טון.

  • משאית ארגז סגור – משאית המיועדת להובלה של רהיטים, מוצרי חשמל, עיתונים וכדומה – כשיש צורך בהגנה מפני לחות, מים ואבק. הארגז הסגור מבטיח תנאים נאותים לאורך הנסיעה וגם מונע מצבים של גניבות סחורה בזמן של עצירת המשאית.
  • משאית קירור – משאית קירור למכירה היא משאית בעלת ארגז קירור ומיועדת להובלה של מוצרי מזון הזקוקים לקירור או הקפאה וכן להובלה של תרופות. את המשאית ניתן לרכוש עם ארגז קירור מובנה או לחלופין לרכוש משאית שלדה בנפרד ויחידת קירור שתולבש עליה בהתאם לצורך.
  • משאית ארגז פתוח – משאית המיועדת להובלה של חומרי בנייה, צינורות, תוצרת חקלאית, בלוני גז ומטענים נספים. הארגז, אשר עשוי מתכת עמידה, יכול להיות פתוח לחלוטין בצורה של פלטה ואז להתאים למטענים שחורגים מהמידות המקובלות או להגיע בתצורה של ארגז עם מסגרת.
  • משאית שלדה – משאית שלדה היא משאית בסיסית ללא ארגז, עליה ניתן להרכיב מרכב בהתאמה אישית ולפי סוג המטען אותו רוצים להוביל.

כשבוחרים משאית – כדאי לקחת בחשבון את התחזוקה

משאית דורשת תחזוקה מעת לעת, החל מניקיון של הארגז ועד לבדיקות תקופתיות. הדבר נכון על אחת כמה וכמה כשרוכשים משאיות להשכרה. לכן, כדאי לבחור במשאיות חדישות ומתקדמות ככל הניתן, שדורשות מינימום של תחזוקה. השקעה כספית במשאית תקינה וחדישה תמנע הוצאות כספיות מצטברות לאורך זמן על מנת להחזיק ולתחזק משאית ישנה.