כלי הרכב הגדול, המשמש להרבה יותר מכלי רכב שמסיע אותנו ממקום למקום, הוא ללא ספק השקעה משתלמת. באמצעות משאיות, ניתן להוביל סחורות, מיטלטלין ותכולות שונות, ולמעשה מדובר בכלי רכב ששווה הרבה יותר מהמחיר אשר משלמים עליו כיוון שהוא חלק ממערך העסק.

בשנים האחרונות, מחירי המשאיות עלו בצורה משמעותית, וזאת בנוסף למחיר הגבוה ממילא שנגזר מכך שלמשאית רכיבים וחלקים בעלי עוצמה אדירה. מסיבות אלה, הציבור בעל הרישיון לנהיגה במשאיות מוצא את עצמו כמעט כבול. יחד עם זאת, עדיין ניתן למצוא פתרונות יעילים כמו קניית משאית מיד שניה.

אילו משאיות הכי שווה לקנות מיד שניה?

כמו בכל תחום בחיים, תלוי את מי שואלים. כעיקרון, רכישת משאיות מומלץ לבצע מחברות מוכרות ובעלות מוניטין. הסיבה לכך היא, שרכב יד שניה ממילא סובל מבלאי, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר במשאית אשר נסעה עשרות ומאות אלפי קילומטרים בדרכים. כשבוחרים לרכוש משאית יד שניה מחברה אמינה ובעלת מוניטין, ניתן לצמצם לאפס את הסיכויים שתרכשו משאית בעלת תקלות מכניות וטכניות. אם מדובר ברכישת משאית לעסק, והמשאית צפויה לבצע מספר משימות רב, כדאי להעדיף משאית בשנתונים מתקדמים.

מהם השלבים בבחירת משאית יד שניה?

כשבוחרים משאית למכירה, ובפרט משאית שמחירה הוא גבוה, חשוב מאוד לפעול על פי השלבים הנכונים כדי לבצע רכישה מוצלחת ולהביא אליכם את המשאית המושלמת שתשרת אתכם נאמנה. כיצד מבצעים זאת נכון?

הבינו מה הם הצרכים שלכם

לפני שעוברים על לוחות המכירה או חושבים על הדגם, חשוב לשאול את עצמכם מה הם הצרכים העיקריים שלכם. אם מדובר בעסק שמוביל מטען גדול, תצטרכו משאית גדולה בהתאם לכך, וכנ"ל במקרים בהם אתם זקוקים למשאית לטובת הובלת ציוד בקירור. אם למשימות שלכם אתם משלחים מספר אנשים מלבד הנהג, תידרשו למשאית שיש בה מספר מושבים לצד הנהג. ככלל, אם המשאית תסייע לכם להתייעל בעסק ולהפיק רווחים גבוהים, כדאי להשקיע במשאית יד שניה משודרגת ככל הניתן.

ביצוע מחקר

במקביל להגדרת הצרכים שלכם, תידרשו לבצע מחקר מעמיק על סוגי המשאיות ועל החברות שמייצרות אותן. כמו בעולם כלי הרכב הפרטיים, ישנן חברות טובות יותר וטובות פחות, וזה ניכר בהיבטי בטיחות, צריכת דלק, אבזור ונוחות. בדקו אודות עלויות הטיפולים במוסך, עלויות חלקי החילוף ועל המשאית שמסוגלת לגמוע מרחקי נסיעה גדולים עם בלאי מופחת. בנוסף לכך, מומלץ לעשות מחקר אודות המחירים הנהוגים בשוק, הן של משאיות חדשות והן של משאיות יד שניה.

לעבור על לוחות מכירה בתחום

כלל ידוע אומר, שלא מומלץ לקפוץ על המציאה הראשונה שרואים. נכון, אמנם תסתכנו בכך שמישהו יקנה את המשאית לפניכם, אך במקרים אחרים החיפזון עלול לגרום לרכישה לא טובה. עברו על לוחות מכירה בכמה אתרים, ועשו זאת במשך מספר ימים עד שתבינו את הסטנדרט וכך תוכלו לרכוש את המשאית הטובה ביותר שעלתה בלוחות אלה.

למצוא את צורת הקנייה המועדפת

האם אתם מעדיפים לקנות משאית מליסינג או ישירות מהחברה? האם יש לכם משאית ישנה שהייתם רוצים להחליף ולקבל תמורתה משאית מתקדמת יותר עם תוספת תשלום פחותה? לצורת הקנייה יש השפעה על תזרים המזומנים של העסק, ואל תשכחו שמשאית שונה לחלוטין מכלי רכב רגיל. אמנם הערך שלה יורד בכל שנה, אך התועלת הכלכלית ממנה היא גבוהה מאוד.

גם משאית יד שניה צריך לבחור בחוכמה

חשוב לזכור, שגם רכישה של משאית יד שניה זו הוצאה גדולה. כדי להימנע מטעויות, כדאי לשים לב לכל הפרטים, גם לפרטים הקטנים שאולי נשמעים זניחים. בצעו מחקר מעמיק לכל דגם שמעניין אתכם על מנת לאתר באגים ותקלות עליהם החברה הכריזה, ואל תשכחו לקחת את המשאית שמעניינת אתכם לבדיקה לפני הרכישה. כך, תוכלו לצמצם למינימום האפשרי סיכוי לבזבוז של זמן יקר, לבזבוז של כסף ולעוגמת נפש.